کعبه دل

خدا اینجاست خدا در قلب انسان هاست

کعبه دل

خدا اینجاست خدا در قلب انسان هاست

مدارای بودا و مسیحیت و خشم اسلام

سلام...

حتما تا حالا جاهای زیادی دیده یا شنیده اید ( اینترنت ، کتاب ، مجله ، ماهواره ، رادیو و ... ) که از اسلام با عنوان دینی خشن یاد شده که در طول تاریخ همواره در حال نزاع و جنگ و کشتن بوده و متقابلا جاهای زیادی از مدارای مسیحیت و بودا سخن به میان آمده است.

مثلا این که چرا مسلمانان به کاریکاتور و توهین هایی که به پیامبر شد یا به کتاب آیات شیطانی و ... اعتراض کردند و می کنند ؟ در حالی که هر روزه این همه توهین به مسیح و مسیحیت می شود مثلا فیلم آرامگاه گمشده ی عیسی که حضرت عیسی را شخصی خاکی و ساده معرفی کرده که دارای زن و فرزند بوده و در فلسطین وفات یافته و یا رمان هایی که حضرت مریم را همسر حضرت عیسی معرفی کرده یا مثلا در شبکه ی سی بی سی کانادا طی مستندی به کلی منکر وجود شخصی به نام عیسی شده و ...

حرف آن ها این است که چرا علی رغم تمام این حملات و هجویات پیروان صبور و مهربان حضرت عیسی هرگز شعار مرگ برکسی را سرنمی دهند و خواستار اعدام و قتل هیچ کسی نمی شوند. و در بدترین صورت شاید در برنامه ای تلویزیونی از فیلمی انتقاد کنند و یا به ندرت در تجمع آرامی، برای چند ساعت، دریکی از کلیساها ابراز ناخورسندی و اعتراض نمایند؟ عجب آن که با جود آن همه حمله وهجو و تنقیدی که بر مسیح و مسیحیت می رود، امروز عیسویت دیانت مسلط چهار قاره (اروپا، استرالیا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی) از شش قاره ی مسکونی این سیاره است و خیل عظیمی از ساکنان نیمه جنوبی قاره آفریقا و جمعیت بزرگی از آسیا نشینان باورمند دین مسیح هستند.!!!!

و یا مثلا در دین بودا می خوانیم که فلسفه ی بودا فقط با دوست داشتن آغاز می گردد و با دوست داشتن ادامه میابد.و این جمله زیبا شعار بودا است" فقط دوست داشتن را یاد بگیرید" در هیچ جایی از این دین از خشونت حرف به میان نیامده است. در انجیل مسیح می خوانیم که| اگر کسی از روی خشونت و خصومت سیلی ای به صورت شما زد طرف دیگر صورت را هم برایش تعارف کن، و هرگز از عکس العمل مشابه حرف به میان نیامده است. و اما در دین  اسلام همواره حرف از خشونت به میان آمده است و در هیچ جایش از مدارا حرف زده نشده است از ابتدا تا انتها همش حرف از زدن و کشتن صحبت شده است. حتی اگر در گرامر زبان عربی دیده باشید تمام مثال هایش از ضرب زید و قتل عمرو.....حتی باخواندن قرآن دربیشتر ازصد مورد به دستورات وفرامین قتل وغارت وقطع دست وپا برمی خوریم!!!

و اما ما می گوییم ...

مسیحیت به اندازه ی خود در طول تاریخ مرتکب جنایت در حق بشریت شده و صدها هزار انسان را به نام خدا و عیسی به وحشتناک ترین اشکال به قتل رسانده است. به عنوان نمونه در کتاب جنگ های صلیبی که نویسنده اش خود مسیحی است به اندازه ی کافی از جرم و جنایات آن ها در حق مردم سخن گفته شده است .در قرون وسطی چقدر انسان ها بی گناه به قتل رسیدند ، چقدر مردم زنده زنده سوزانده شدند ،چقدر دانشمندان به جرم دانش شان که در تضاد با کیش و جهان بینی عیسویت و یا کشیش ها بود به نام جادوگر سوزانده شدند. وقتی فرقه ی پروتستانت بوجود آمد و از اطاعت واتیکان سروازدند چقدر از این افراد توسط کاتولیک ها کشته شدند. خلاصه ظلم کشیش و کلیسا آن قدر زیاد شد تا این که دوره ی رونیسانس ( یعنی دوباره متولد شدن ) در اروپا پدید آمد.در نتیجه از قدرت کلیسا کاسته شد و اما امروز در اروپا کلیسا از قدرت رانده شده و جای آن را ایده های گوناگون و  لائیکی پر کرده است. گلیم کلیسا در غرب در حال چیده شدن است به همین دلیل مبلغین مسیحی توجه خود را بیشتر به مشرق زمین دوخته اند و در اروپا به فکر شکار پناهنده های نابلد هستند.البته باید توجه داشت  غربی ها بویژه آمریکا وکشورهای همسوی با آمریکا تمام قدرتشان در پول وقدرت نظامی نیست؛ بلکه خواستگاه اصلی قدرت آن ها قدرت تبلیغاتی است. شما می دانید که در مسیحیت تبلیغ از دین مسیح(ع) را از اصول دین می دانند، نه مثل ما که فقط سه امر را از اصول دین می دانیم"توحید،عدل ونبوت" . می دانیم که تبلیغ تنها باپلاکارت وسخنرانی نیست؛ بلکه صدهاشیوه تبلیغی دیگر وجود دارد تا از یک کالا یا چیزی دیگر تبلیغ نمود. و مسیحیت اصول تبلیغ را خوب بلد هستند.در هر حال اگر کلیسا در حال حاضر مهربان شده همانا از بی قدرتی و رانده شدن از افکار عمومی است چون هفتاد درصد مردم در اروپا و غرب فاقد مذهب هستند.

تمام کشت و کشتار و وقایع فجیعی که رخ داده و در حال رخ دادن است عاملین آن ها نه مسلمانان خشمگین و وحشی که خشم شان جز به خون غلتیدن خودشان ثمره ای ندارد بلکه عیسوی های مهربان و فرشته صفت هستند ،حوادث به خون غلتیدن یک میلیون عراقی توسط اسلحه های انسانی و متمدنانه ی مسیحیان مهربان و فرشته صفت ، کشته شدن روزمره ی افغان های بی گناه توسط هواپیماهای مهربان مسیحیان در جنگ علیه تروریزمی که خودشان بذر آن را افشانده اند ، کشته شدن روزمره ی اطفال و زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و پشتیبانی بی دریغ مسیحیان از این کشتارهای غیر انسانی  ، رقابت های مسیحیان مهربان غربی بر سر نفوذ در آفریقا و آسیا و به راه انداختن جنگ های وحشیانه و خونین با استفاده از عقب ماندگی و جهالت مردمان این مناطق.چرا در حادثه ی یازدهم سپتامبر یک نفر هم از  کارمندان اسرائیلی در آنجا کشته نشد به بهانه یازده سپتامبر الان چند کشور اسلامی را اشغال کرده اند؟ و ...

حالا من می پرسم چرا این افراد چند شعار ضد غربی در برابر توهین های غیر انسانی غربی ها را خشم می نامند و کشتار میلیون ها انسان توسط آن ها را مدارا ؟؟؟

اگر این آمار و درصدی که از تعداد افراد مسیحی می دهند  برمی گردد به تعداد افرادی که در کلیسا حضور دارند ، باید بگویم ، در غرب در کلیسا ها غذای مجانی توزیع می شود تا جلب توجه مردم را به کلیسا های دربسته نمایند، در غرب تبلیغات وسیع جهت جلب و جذب پیروان مسیحیت جریان دارد جزواتی بین مردم مخصوصا مهاجران توزیع می شود که حاوی جملاتی مانند: دو ایستگاه زودتر از منزل تان، از قطار یا باس پیاده شوید وبه  طرف خانه قدم بزنید که لاغر شوید ویا غذاهای کم چرب بخورید. . . . و روزی خواهد رسید که در زمین دیگر قتل و قاتل خاتمه می یابد و بلاخره با جملاتی هم روبرو می شوم که عیسی یگانه خداست و از او مدد بجویید که همه مشکلات بشری را حل کند.آن ها حتی به تبلیغات خالی هم اکتفا نکرده اند. چندی پیش گزارشی از یکی از کلیساهای آلمان حاکی از این بود که  در آنجا برای جوانان دیسکو هم درست کرده بودند. از ملزومات دیسکو مواد مخدر و کم از کم مشروبات الکلی و دخانیات است. آن هم در میان کلیسا به جوانان به قیمت نازل عرضه می گردد، تا جوانان شان را به دین شان جلب کنند!!!

در حالی که ما می دانیم که بیشتر جوانان مسلمان ما به خواست و اراده ی خویش به مساجد می روند.

و اما تنهاچیزی که ما در منابع اسلامی داریم اصل دفاع از "باورها، ناموس، مال و دین واسلام است" .

و به هیچ دلیل دیگر قتل یا خشونت توصیه نشده است.چیزهایی که اسلام دفاع از آن ها را واجب کرده چیزی خلاف عقل نیست بلکه همان دریافت های باطنی انسان است واگر کسی دفاع از امور فوق الذکر را با برچسب "خشونت" تحریف می کند چنین گردهای به دامن اسلام نخواهد نشست.اگر به تاریخ اسلام نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که هیچ کدام از جنگ ها را مسلمانان شروع نکرده اند به جز دفاع از اعتقادات،ناموس ، مال و دین چیز دیگری نبوده است.

 در ضمن اسلام نه تنها که به چنین منطق((اگر کسی از روی خشونت و خصومت سیلی ای به صورت شما زد طرف دیگری صورت را هم برایش تعارف کن)) بها نمی دهد بلکه آن را مردود می داند؛ چون برخلاف دریافت فطرت انسان سالم است.

حالا ما می پرسیم سیلی هایی که صهیونیست ها به رخ فلسطینی ها می زنند آیا با گرفتن رخ دیگرشان موضوع حل می شود؟ پس چرا قریب شصت سال است که حل نشده ؟؟؟

نظرات 4 + ارسال نظر
میلاد پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ق.ظ

به نظر شما این واقعیت داره؟ که نوشتید:
"و اما در دین اسلام همواره حرف از خشونت به میان آمده است و در هیچ جایش از مدارا حرف زده نشده است از ابتدا تا انتها همش حرف از زدن و کشتن صحبت شده است."

چون اصلا صحیح نیست و خیییلی جاها هست (هم قرآن و هم روایات و داستانها) که به وضوح میتونیم گرایش به گذشت و فداکاری رو ببینیم!

papi شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام
اگر نظر اسلام بر اینه که زندگی باید در مواقعی هم به دور از خشونت علیه دیگران و ملت های دیگه باشه و بنا به فرض ما بتونیم اینو قبول کنیم
پس چرا در غزه شاهد خشونت سران دولت فلسطین بر علیه خود مسلمونا هستیم؟
چرا حماس با وجود مشاهده ی قتل عام مردم مظلوم تصمیم نمی گیره راهکارشو عوض کنه؟چرا با نظر محمود عباس موافقت نشد تا خونریزی خاتمه پیدا کنه؟
این یعنی خشونت علیه خود تا چه برسه به دیگری!!!!!!!!!!

سلام

مسلمان از کردار و منشش مشخص می شه که مسلمونه به هر دست نشانده ای که نمی شه گفت مسلمان

ممنون به وبلاگم سر زدی

سعیده دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ

بهتر بود یه کم هم از ملایمت های اسلام میگفتی. اسلامی که به هر چیز به حد و اندازه نه افراطی و نه تفریطی توجه کرده دین خشنی هست؟ واقعا به نظر شما همه کارها با دوست داشتن پیش میره . یعنی اگه یه نفر اومد زد تو سرمون باید بهش بگیم فدات بشم یکی دیگه هم بزن؟ شاید اسلام به خاطر همین خشن شناخته شده که زیر بار ظلم نمیره .اسلا دینی هست که با توهین کردن مخالفه و چون به هیچ کس توهین نمیکنه و به هیچ کس هم اجازه توهین کردن نمیده خشن شناخته شده.
متنت خیلی قشنگ بود موفق باشی.

سلام

مرسی که وقت گذاشتی ولی اگه کامل بخونیش می بینیکه در مورد این که اسلام دین افراط و تفریطی نیست گفتم

شروین پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:35 ق.ظ

نوشته ها احساساتی هستند مانند این که برخی افراد ایدز راساخته آمریکا می دانند انسان کجا وتبلیغ کجا سخن بودا که هیچ کننده کردار نیست چیزی جز کردار نیست انسان خردمند بایذ مهر تمام جهان را در خود پرورد واز کارمای اعمال حود بترسد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد