کعبه دل

خدا اینجاست خدا در قلب انسان هاست

کعبه دل

خدا اینجاست خدا در قلب انسان هاست

نمونه ای تهاجم فرهنگی

این هم نمونه ای تهاجم فرهنگی

وچه زیبا یادمان می آورد شهدا زمینی بودند عین ما . تا وقتی شهدا را از زمین جدا کنی و به آنها وجهه ی آسمانی وماورایی ببخشی نمیتوانی توقع داشته باشی وقتی به دوستت یا شاگردت که نماز نمی خواند ، داستان شهیدی را می گویی که بعد از مجروح شدن به پشت جبهه منتقل شد در حالی که به پشت روی برانکارد خوابیده بود .دوستش با دیدن تکان نخوردن او شهادتش را قطعی دانست ووقتی خواست او را برگرداند تا برا ی آخرین بار چهره اش را ببیند،

، با صدای الحمد الله بلنداو را متوجه می کند که در حال اقامه ی نماز است در آن حال !! وبعد هم نتیجه ی اخلاقی بگیری که آنها در چنین موقعیتی خواندن نماز را ترک نکردند و او ... ؛ متاثر شوند ودرس بگیرند . شانس بیاوری با حسرت ولحنی قاطع پاسخ دهد : بابا ! اونا شهید بودن ما به گرد پای اونام نمی رسیم !!!؟؟

رفیق ؛

تا وقتی شهدا مال آسمان باشند و ما مال زمین ،جبهه ومناطق جنگی می شود موزه ی تاریخ باستان و یک مکان گردشگری و توریستی

تا وقتی شهدا مال آسمان باشند وما مال زمین ، شلمچه دکانی می شود برای فروش دو قطره اشک ودنیایی از ریا و ضریحی که پر از پول های نذری است وزنهایی که وول می خورند تا چفیه شان را کمی زودتر متبرک کنند با  یک مکعب شیشه ای !

 

تا وقتی شهدا مال آسمان باشند وما مال زمین چزابه ونی هایش میشود بهترین نما برای عکس گرفتن وغروب اروند بهترین perspectivبرای  یک عکس دو نفره !

 

 با خودمان که رودرواسی نداریم  شهدای آسمانی که به درد ما نمیخورند ما هم آبروی آنهارا پیش خدا می بریم همان بهتر که راهمان جدا باشد. این بهترین تصمیم است .

با این تفاسیر اخراجی ها با همه ی ضعف ها وکاستی ها اگر لحظه ای ، حتی لحظه ای تو را وادارد به فکر کردن در این باره که : من هم بی شباهت به اونا نیستم ؛ می تونی نفس راحتی بکشی وبی توجه به همه ی نقدها به تماشای اون بری وبعد مثل این طوفانی توی دل شب به فاصله ی واقعی خودت با اونها فکر کنی نه این فاصله ی ماه من تا ماه گردونی کذایی ! می تونی به قول بایرام فیلم ( اکبر عبدی ) تقبل اللهی بگی و به دنبالش یه بسم الله وایمان بیاری که شهدا پیرو می خواهند نه عزادار!!! وجبهه کلاس درسی ابدی است چه دیروز با صدای واقعی توپ وتانک ورزمنده ها وچه امروز با پخش صدای ضبط شده شان روزها از بلند گوها ی مخفی شده در زیر گونی ها همراه با طنین گرم شهید آوینی

تهاجم فرهنگی درموهای رنگ ومش شده وبیرون زده از زیر روسری ها ، کفشهای عروسکی و لباس های بدن نما و... خلاصه نمی شود ؛ تهاجم فرهنگی یعنی فرهنگ ما برای خودمان و فرهنگ شهدا برای خودشان ، تهاجم فرهنگی یعنی شهدا را به خیر وما را به سلامت ، همین چفیه های متبرک از گنبدو بارگاه آنها در جنوب و آن حال معنوی 6-7 روزه ما را بس !

اگر بتوان پایانی برای این دل نوشته ی طوفانی در نظر گرفت باید گفت :

 

                     اخراجی ها به نیت قربت الی الله ببینید !! 

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:41 ب.ظ

باچه میتوان عشق را به بند جاودان کشید؟با کدام بوسه با کدام لب؟در کدام لحظه در کدام شب؟سلام.خسته نباشید.از بخش ادبی تون خیلی خوشم اومد.دستتون درد نکنه.امیدوارم از این هم بهتر بشه.

یه آشنا - یه دوست سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ق.ظ

سلام دوست من
اولاْ با تشکر از متن فوق العاده تون
ثانیاْ به قول خودتون خیلی هم طوفانی...
یه پیشنهاد : کاش ما آدمها همیشه نیمه پر رو ببینیم با خوندن این دلنوشته آدم یه کم دلش میگیره ولی شما دوست من به نظرتون ما نباید کاری انجام بدیم؟

یه دوست چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:21 ق.ظ

فوق العاده بود

... دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ب.ظ

آجرک الله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد